Eftermiddagskaos!

Svenska Kyrkan i Palma arrangerar varje vecka aktiviteter under benämningen Kyrkis Barntimmar.
  
Själv tycker jag att konceptet är en succé!
 
 Att som utlandssvensk mamma med halv-svenska barn finna en mötespunkt med andra utlandssvenska mammor och deras halv-svenska barn är guld värt.
 
För där är ju bubblan där man leker på svenska, sjunger svenska barnsånger, äter kanelbullar och dricker saft och förhoppningsvis trivs!
 
För mammorna är det en ventil att kunna träffas och dricka kaffe och vädra med likasinnade.
 
Eller, alltså, jag vet inte hur likasinnad man egentligen är bara för att man sitter i samma kulturmix.
 
Ofta inte särskilt likasinnade.
 
Men ventilen är lika viktig för det!
 
Under mina år som mamma har intresset varierat väldigt från kiddosen att följa med.
 
Så jag brukar ambitiöst locka med kanelbullarna.
 
Funkar nästan alltid.
 
Sen uteblir vi i långa perioder.
 
När maset för att locka, och stressen för att hinna, blir större än nöjet.
 
Leonel har sedan länge satt sin sista fot på Kyrkis.
 
Där har jag gett upp.
 
Men nu är det flera veckor sedan jag fått snurr på både Lily och Loui!
 
Också dem mutade med kanelbulle och saft.
 
Såklart.
 
Men efter överdos av kanel och socker har de börjat digga tisdags-eventet.
 
Själv börjar jag däremot vackla nu.
 
För det som förr var en mysig lugn samling ungar och en liten kaffedrinkande grupp mammor har nu övergått till att bli ett helt infierno.
 
Det är ungar högt och lågt!
 
Och där är mammor och pappor och aupairer och morföräldrar i en salig röra!
 
Kaoset är ett faktum!
 
Och det älskar Lily!
 
Såklart!
 
 
Men nu känner jag mig komplett överdoserad på hela konceptet!
 
Nu får kiddosen muta mig om vi ska tillbaka!
 
Annars tror jag att jag ska finna ett mindre kaotiskt eftermiddagsevent för nästa tisdag!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0