Söndags-flex!

Jag såg så fram emot en lugn och solig eftermiddag i vår lilla chill-out-hörna hemma på terassen med 1 vän-familj efter söndagsskift på jobbet.
 
Enkelt och lättsamt.
 
Inga förberedelser.
 
Lite spontan grillning med vad kylskåpet erbjöd liksom.
 
Min kära man tänkte visst annorlunda.
 
För innan jag kom hem hade han visst spontant påbokat ett par vänner.
 
Så min lugna eftermiddag i chill-hörna steg ett par levels i kaos-nivå.
 
Inte heller hade vi egentligen mat till alla.
 
Inte heller vin till alla.
 
Egentligen inte ens sittplats till alla.
 
För min mans söndagseftermiddagsevent höll för 4 familjer istället för 2!
 
Så min lilla chill-out-hörna förvandlades till ett tjattrigt galet paradis för 14!
 
Men vad härligt det egentligen är med lite spontanitet!
 
Och med vänner som trollar fram både smarrig plockmat till förrätt, nya spännande drinkar till grilloset, och proffsig efterrättsbuffé att runda in det rätt magra grillbordet med kunde man ju klart Söndags-Flexa oftare!
 
 
Gärna!
 
Gärna varje söndag faktiskt!
 
Gärna med samma underbara, spontana och galna vänner!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0