Ovanligt lång måndag?

Alltså.
 
Vissa dagar känns som de aldrig tar slut.
 
Och just idag är just en sån dag.
 
Idag är en sån måndag som faktiskt aldrig tar slut.
 
Jag har varit uppe sen sex, för att koka tortellini och göra lunchlåda till jobbet, göra mellis-lådor till skolan, väcka tre barn, fixa frukost till tre barn, duscha och lasta in alla i bilen innan klockan slår 07.15.
 
Inget ovanligt so far.
 
Väldigt every-day-rutin faktiskt.
 
Nu till det mer ovanliga.
 
För 13 timmars arbetspass är definitivt inte en every-day-rutin.
 
Thank God!
 
Och istället för att därefter störta hem och i säng störtade jag till gymmet istället och lyfte lite skrot.
 
Minsann.
 
Så när jag äntligen ramlade innanför dörren till mitt ljuva hem var klockan närmare 23 än 22.
 
Var någon vaken när jag kom hem?
 
Icke.
 
Jo, Web såklart, pigg och pinknödig och redo för kvällsprommis.
 
Yeay!
 
Och nu är klockan snart midnatt och jag ska ta en snabbdusch för att sen köra till flygplatsen och hämta min fina fina syster och min fina fina gudomliga gud-dotter.
 
Så just den här dagen tar faktiskt aldrig slut.
 
Inte förräns imorgon tar den slut!
 
Men en ovanligt lång måndag kan vara en fin start på veckan!
 
Just den här ovanligt långa måndagen var det iallafall!
 
För tänk, sånt bra avslut hör ju dessvärre verkligen inte till every-day...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0