Normal funtad svensk?

Jag vet väl att det är vardag i Sverige att cykla om man ska någonstans!
 
Men på den här ön är cykling en sport.
 
Inte ett transportmedel.
 
Så frågan hur långt man skulle gå, alltså cykla, för ett glas vin är liksom oöversättbar.
 
Och klimatanpassad som jag tydligen är så har jag heller aldrig förflyttat mig kvällstid med hjälp av en cykel.
 
Så det var en högst vinglig hjälmburen cykel-nörd som blåste 12 kilometer häromkvällen för lite kallt vitt vin på en mysig uteservering på luktavstånd från havet!
 
 
Nu var det, konstigt nog, inte själva vinet som lockade.
 
Snarare den intressanta dejten.
 
Men hur som helst, jag är löljigt nog rätt stolt över min bragd.
 
För det ses faktiskt som en bragd av alla jag skrytit om det för.
 
Så jag skryter lite här också.
 
Visserligen väl medveten om att ingen normal funtad svensk imponeras.
 
Men jag själv är visst inte längre en normal funtad svensk...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0