Umgås!

Spontaniteten är ett av de ord jag skulle välja för att beskriva vad jag gillar så mycket med mitt nya hemland.
 
Att man på kort varsel kan trixa ihop en middag, någon kommer med en efterrätt, någon kommer med vinet, grillar man kommer alla farande med sina köttlådor.
 
Behövs med andra ord rätt lite förberedelser för att umgås.
 
Vanligtvis.
 
Men sedan gratis-sms-andet tagit fart i Spanienland kan det snabbt bli väldigt omständigt att umgås.
 
Inför söndagens "Calcotada" skapades så en sms-grupp där 7 personer under en veckas tid bollade diverse viktig och oviktig förberedelse-information fram och tillbaka dag som natt.
 
Efter 142 sms slutade jag faktiskt helt att läsa.
 
Och det visade sig gå fint ändå.
 
Calcotsen riggades upp i en specialmonterad grillanordning, eld byggdes upp och calcotsen blev helt gudomligt goda!
 
Kan inte förstå att grillad lökar kan vara så ljuvliga?
 
Eller blev de så ljuvliga tack vare den omsorgsfulla förberedelsen kanske?
 
 
 Hursomhelst,
 
omständigt eller inte,
 
det är iallafall härligt att umgås!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0