Tillsammans-tid?

Vissa saker borde man bara inte fundera så mycket kring.
 
Underligt att det oftast är just de tingen som snurrar i huvudet då.
 
Särskilt som de oftast är oförändringsbara.
 
Och därmed helt meningslösa att älta med andra ord.
 
Som häromdagen.
 
När jag plockade fram miniräknaren och för jag trodde jag behövde konstatera att jag tillbringar rätt mycket av min tid på att hämta och lämna ungarna till dagis och skola.
 
För att vara exakt handlar det om 675 minuter varje vecka.
 
Alltså 2700 minuter varje månad.
 
Det blir då alltså 45 timmar i bilen, ensam, körandes eller väntandes, med Loui eller med Loui & Lily & Leonel.
 
Bäst att se det som kvalitetstid.
 
Visst?
 
Så vi pratar.
 
Vi räknar bilar och motorcyklar och bussar.
 
Vi sjunger till Shakira.
 
Vi kramas.
 
Och vi fikar.
 
 
Men vi är iallafall tillsammans.
 
Och tillsammans-tid är bra.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Så sant - så är det! Tillsammans-tid är bäst!
Kram

2013-03-14 @ 20:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0