66%?

33% av min 3-rätters meny blev en gudomlig succé.
 
Enligt mig själv då.
 
För de marinerade grillade langostinerna var helt ljuvliga.
 
 
Kladdiga.
 
Men ljuvliga.
 
Nej, föressten.
 
66% av min 3-rätters meny var en gudomlig succé.
 
För min mangomousse med färska jordgubbar till dessert var faktiskt to die for.
 
Det var väl egentligen bara huvudrätten som inte imponerade så värst.
 
Laxbiffar och pommes-stavar med yogurt dressing.
 
Gästerna hyllade pommes-stavarna.
 
Det säger väl allt.
 
Fast min man hyllade laxbiffarna.
 
Han måste vara kär i mig.
 
Och det är ju trevligt.
 
Såsen räddade iallafall de torra laxbiffarna lite.
 
Anmärkningsvärt är kanske att det var tredje försöket till sås som serverades.
 
Eftersom jag fick kasta de två första oätliga försöken.
 
Hur man nu kan misslyckas med kall yogurt-sås.
 
Måste varit fel på receptet.
 
Och måste varit fel på laxen också för den delen.
 
Jovisst.
 
Annars skulle mitt slutbetyg gett fullpott.
 
Väl?
 
Men 66% gudomlighet + lyftande pommesstavar är väl okej ändå?
 
Och med det smarriga vita vinet Aura till det kan man egentligen lägga ner hela %-uträkningen.
 
Så.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0