3-rätters?

Mitt bästa tidsfördriv på nätet är att surfa bland recept.
 
Jo.
 
Löjligt inspirierande.
 
Men försöker man tappa några överskottskilon i en 6-manna-familj blir det inte så mycket verkstad av allt smarrigt man finner bland kock-tipsen.
 
Så ett rätt vanligt scenario här hemma är att jag plockar fram ett fantastiskt 3-rätters-middags-förslag, skriver tillhörande inköpslista och sen sitter hela Familjen lik förbannat med en smal kycklingwok.
 
Inget ont om smala kycklingwokar.
 
Det är ju en gudomlig rätt.
 
Egentligen.
 
Enda dagen i veckan som vi äter utanför "the box" är när vår fantastiske gourmet-kock till vän kommer över med sin matkasse och vi bokstavligt talat radar upp oss hängandes över köksbänken som en grupp groupies och med stora ögon njuter av hans konster i köket.
 
Ännu mer njuter vi när hans delikatesser hamnar på tallrikarna såklart.
 
Men just den här veckan tänkte jag att det kanske var dags för mig att stå för kockandet.
 
Så äntligen ska en av de där 3-rätters-middagarna som ännu bara existerat i min teori blir verklig i praktiken...
 
Jojomänsan.
 
Gourmet-kocken häpnade lite över telefon när jag meddelade att han denna vecka var gäst och inte arbetande kock.
 
Själv har jag så stor beslutsångest över vilken av alla mina oprövade 3-rätters-kompositioner jag ska våga mig på nu när det äntligen blev min tur att risken finns väl att vi sitter med en kycklingwok ikväll igen.
 
Om alla får 3 små tallrikar kycklingwok var blir det väl elegant?
 
Och originellt?
 
Och det måste väl då iallafall klassas som 3-rätters?
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0