Dyr strand-dejt!

Igår hade jag & kidsen after-work/dagis/skola-dejt på andra sidan stan.
 
Så jag ringer min väninna för att meddela att vi nästan är framme.
 
Oviktigt samtal med andra ord.
 
Hemskt oviktigt samtal faktiskt.
 
Dessvärre såg två uniformerad män detta samtal från sin civil-bil och knackade på bilrutan när jag parkerat.
 
200€ kostar det tydligen att prata i mobiltelefon i trafiken i Spanienland.
 
Just nu genomförs en drive för att få folk att fatta detta, informerads jag om, och erbjöds att byta min böter mot en kurs på polishuset där man ska lära sig att inte prata i telefon i bilen.
 
Alltså, jag fattar att inte prata i mobiltelefon.
 
Jag behöver ingen kurs i att fatta.
 
Eller, jo, tydligen, eftersom jag inte fattat.
 
Mannen bakom idén och drivet för detta nya projekt visar sig dessutom vara min stranddejts äkta make.
 
Jomen visst.
 
Snyggt.
 
Vi fick iallafall en skön och sandig eftermiddag, och tack vare den kalla goda ölen som serverades av min fining i solen bland våra fem lekandes ungar kunde jag nästan sudda ut min bitterhet över mitt dyra samtal och boten som brände i fickan...
 
 
Det var en dyr strand-dejt, minst sagt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0