18?

Alltså.
 
Jag tror jag får inse mig själv som lite misslyckad.
 
I mina försök att nå målet med det där terräng-löpar-loppet.
 
För det är ju fortfarande så skitjobbigt att springa!
 
Min bundsförvant och jag sliter vidare med vår löpar-tränings-skola två sena kvällar i veckan, men det går tungt framåt måste erkännas.
 
Fast framstegen är rätt stora i våra mått mätt, men i den här takten når vi inte målet om 18 dagar.
 
No way!
 
Att vi dessutom ännu bara kör havsnivå under passen visar ju hur oändligt långt vi är från målet med skog och terräng och berg.
 
Vilken tung insikt.
 
Kanske jag borde lära mig att hålla ribban nere, så man liksom alltid känner sig på topp?
 
För tänk om vi sagt att målet var att rusa fram på Paseo Maritimo, beundra den vackra hamnen, nå fram till ståtliga katedralen och sen vända hemåt?
 
Då hade vi varit skitnöjda med gårdagens löpning!
 
 
Istället suckar vi över den där San Silvestre Juaneda som smäller startskottet om 18 dagar!
 
Kanske vi ska anmäla oss till 2014 istället?
 
Då har vi ju 1 år och 18 dagar kvar på oss att träna oss fram till rätt nivå...
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Energiska tjejer! Själv ligger jag lite lågt för tillfället, men jag borde nog försöka haka på ....!
Skall ta mig en ordentlig funderare. Jag har ju snö och halka att skylla på här hemma.
Kram

Svar: Jag tar mig en ordentlig funderare också. På att börja ligga lågt...
karin sofia

2013-12-12 @ 17:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0