Skön sport?

Jag blir galen på alla cyklister på den här ön!
 
De ligger alltid mitt i vägen och jag är alltid livrädd att jag ska köra på någon.
 
Att jobba på ett sjukhus här ger dessutom dagligen bevis för hur ofta en cyklist faktiskt blir påkörd!
 
Att sen min mans stora intresse är cykling gör mig om möjligt ännu mer galen!
 
Så nu ska jag åka runt och vara livrädd för att själv köra på någon och samtidigt vara livrädd att någon annan kör på min man.
 
Nu borde väl risken att någon kör på min man vara reducerad eftersom han och grabbarna numera bara cyklar på stigar i skogen, långt från trafik och galna bilister.
 
Men då blir jag ju rädd för stenar och klippfall och sånt.
 
Jag borde chilla lite, tror jag.
 
Man kan ju inte gå runt hela livet och oroa sig.
 
Så nu cyklar vi hela familjen när vi får tillfälle istället.
 
Nu senast gjorde vi 14 kilometer underbar vacker mallorkinsk landsväg, med öl&pamboli-paus på landsbygden.
 
 
Cykla är visst en ganska skön sport ändå.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0