Mammas vardag.

En okvalificerad medmänniska menade idag att Mamma nog har en Förlossningsdepression.

En högst okvalificerad medmänniska.

Visserligen är Mamma ganska nedkörd, för med en helammande bebis, en overkligt trotsig och mànga gànger helt ohanterbar 2-àring och en 4-àring i obegriplig kris är liksom inte helt lätt att axla. Lägg till +30 grader, en kissnödig hund och en ganska frànvarande man sà har du ett perfekt recept för ett och annat sammanbrott.

Svàrt att förklara för den som faktiskt inte gàr i Mammas sandaler.

Dygnet runt.

För självklart vill Mamma ha precis allt det där eftersom det är ju just det som gör livet.

Mammas liv alltsà.

Men oundvikligen rinner bägaren över ibland.

Ganska ofta.

Särskilt senaste tiden.

Särskilt idag.

Men att vara fysiskt och psykiskt obeskrivligt trött är liksom inte detsamma som att drabbas av depression.

Det är bara en vanlig kämpande 3-barns-mammas vardag.

Mammas vardag alltsà.




Kommentarer
Postat av: Emma Bergström

Jag vet hur det känns, och då har du snäppet värre än mig! Men det räcker med att vara ensamstående mamma till 2 pojkar, 3 råttor och 2 marsvin! Tvätt, disk, mat, vattna .. ja du vet! Men Du klarar det, det vet jag! :-)

2011-06-28 @ 11:50:34
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Så bra sagt. Passar in här också. Trots EJ helammande bebis men bebis som vägrar sova på nätterna trots ålder på snart 11 månader...



/Yohanna

2011-07-03 @ 17:15:23
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Postat av: Denise

Jag tycker att du har en riktigt nice blogg! Har du tid så slå även ett öga på min :D.

2011-07-11 @ 04:48:39
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0