Familjen samarbetar.

Det är helgalet att 3-àringar ska börja skolan.

Mamma har väl till sist vant sig vid tanken att Leonel faktiskt gàr i skolan.

Eller gick.

För första skolàret är ju redan avklarat.

Sà vi har alltsà det första oficiella sommarlovet nu dà.

Kan man säga.

Iallafall Leonel.

Mamma själv har första sommaren som hemma-undervisning-ansvarig.

Hon har ju ändà inget annat för sig. Typ.

Tydligen ska dessa, nu 4-àringar, hàlla studierna vid liv även under sommarmànaderna.

Sà varje morgon efter frukost plockas läx-bunten fram!

!!!

Högst opraktiskt att den är sammanställd pà mallorkin.

Iallafall när läx-koordinatorn är Mamma som inte är sà värst haj pà just det spràket.

Ännu mindre när spràket skrivs.

Med skrivstil.

Av en gammal tant.

En gammal mallorkinsk tant.

Sà chansen att läxorna genomförs korrekt känns minimal.

Men vi kämpar pà.



Och Lily sympati-studerar och sax-tränar under varje läx-session.

Loui sover.

Alla har en roll i samarbetet alltsà.

Familjen samarbetar.

Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Precis!

Jag var väldigt tveksam innan jag bestämde mig för att skicka Alexander till skolan.

(http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2010/june/16-juni-2010-sommar-sommar-sommaaaar.html#trackback i slutet av inlägget). Jag tycker tre år är väldigt ungt. Men min svärmor hotade med att han skulle bli en osocialtyp som inte kunde umgås med andra barn och som skulle få gå till psykiatiker i framtiden.

Så ja, jag har fått förlika mig med idén och tillslut så blev det ju bra.

Fast några läxor över sommaren har vi inte fått.



Hälsningar

Yohanna

2011-08-10 @ 18:47:38
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0