Stunt-Mamma?

I veckan blev Mamma och Papi kallade till föräldrarmöte på dagis.

Alltid lika intressant att höra när dagisfröknarna berättar om barnens vardag.

Nu var det Lilys polares föräldrar vi skulle träffa.

Första gången.

Oficiellt alltså.

Man möter alltid någon vid hämtning eller lämning, men Mamma lyckas ju aldrig koppla vilka föräldrar och barn som hör ihop, så organiserade möten är nyttigt.

Mamma stapplar in lite sent, och gör därmed storartad entré.

Sedan när är ALLA spanska föräldrar i tid?

Kanske det är lite mer ordning på Lilys polares föräldrar än vad det är på Mamma?

Ja.

Sen sitter alla stora mammor och pappor ihoprullade på barnens ministolar och ser artigt på varandra, varpå fröken föreslår en presentationsrunda.

Alla säger sitt barns namn och sedan sitt eget.

Bla, bla, bla, bla....

Mamma känner såklart inte igen ett enda av de andra barnens namn, coh eftersom barnen själva inte var bjudna till mötet fick man ingen hjälp av Mammas annars ganska pålitliga bild-minne.

Mammas tur:

-Jag heter Karin och är Mamma till Leonel!


Turen går vidare och när nästa mamma precis tagit andan och börjar sin presentation ramlar poletten ner hos både Mamma och dagisfröken och dagisdirektören att Mamma sagt namn på fel barn.

Det här är ju Lilys klass!

Utan att artigt vänta brister så Mamma, dagisfröken och dagisdirektören ut i högljudd protest.

-Neeeej, jag menar Lily heter mitt barn! Alltså, jag menar jag har en Leonel också. Alltså, Leonel har jag också, men jag menar Lily! Ehh... Jag är alltså Mamma till Lily! Ocksà!


Sådärja.

Nu vet alla vem Lilys Mamma är.

Om de nu inte tror att Mamma kanske bara är en stunt-mamma som typ var inhyrd från spanska Manpower och glömt träna in sina repliker för scenariot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0