Mallorkinska Vegetarianer?

Tydligen finns det en tradition pà ön att varje vàr grilla "calcots"...

Purjoliknande vàrlökar som rullas i kol i grillen och som sedan äts direkt fràn elden efter att doppats i nàgon högst speciell salsa.



Tro inte att Mamma odlat dessa purjolöksliknande vàrlökar i sin trädgàrd.

(okej, jag kanske kunde göra ett försök om jag hade haft en trädgàrd!!)

Nej, Papi fick beställa 200 stycken grönsaker ett par dagar i förväg fràn luxus-supermarketen.

Lite bisarrt.

Med risk för att tas för vegetarian smög en mycket skeptisk Mamma in lite kött i bilden.



Eller, ja, inte sà lite kanske, men hur skulle man kunna veta att man faktiskt kan bli mätt pà grön mat?

Och hur skulle man kunna ana att det kunde vara sà gott????





Mamma längtar redan till nästa àr, denna tradition är helt klart värd att adoptera!

Och nästa àr struntar vi i köttet.

Go grean!!!!

Alltsà, tills nästa "Calcots"-dax tänker Mamma fortsätta äta kött.....

Men 1 gàng om àret kan man ju làta lätt och sund och grön....

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag trodde jag hade sett allt upp i byn, men det här var något nytt!

2010-03-26 @ 08:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0