High-Heels-Morsa!

Jag är ingen High-Heels-Morsa.
Tyvärr.

Det är inte bara coolt med klack.
Det är kul ocksà!
Jag önskar att jag hade klack oftare faktiskt....

Men som Mamma kan man ju inte ha klack!
Iallafall inte om man är svenska mamma.

Det fick jag höra en eftermiddag när jag sprang efter Leonel pà Svenska Kyrkan med ett av mina fà par skor med klack.
Att den Mamman minsann blivit lite spansk, för spanska mammor fàr tydligen gà i klack, men en svensk mamma skulle aldriiiig komma pà tanken.

Konstigt.

Vill minnas att jag för inte sà länge sedan fick fina "insider-tips" fràn en riktigt svensk mamma som bor i riktiga Sverige om hur man fixar làng-promenix med barnvagn och high heels.
Alltsà.
Klackarna i korgen under vagnen, gympapjuxen pà foten, sen svirar man snabbt om sà fort man stannar vagnen.
DET kallar jag rutinerad High-Heels-Morsa.
HON är min idol!
Har själv ännu inte tagit mig möjligheten att utöva den sporten, men efter gàrdagens shopping kan premiären ligga runt hörnet....

Hamnade med Mormor i en dambutik som hade oräknerligt antal önskvärda skor!!!!
Livsfarligt!
Medans Mormor provade ut sin nya outfit klackade Mamma runt med det ena paret klack efter det andra.
Det ena paret högre än det andra.

Lily làg nöjd i vagnen och tittade pà underhàllningen.
En stund.
Sen kom hon pà att hon var ju superhungrig och màste äta NUUUUU!

Nöden har ingen lag, Mamma serverade pà en pall i hörnet av en liten provhytt.



Mormor fotar den lustiga amningsplatsen, och när Mamma och Mormor inser att Mamma sitter med ett par av butikens riktiga High Heels pà fötterna fanns ingen annan utväg än att inse..
Mamma màste köpa skorna.

Man kan väl inte sälja skor som nàgon kund redan ammat i?
Väl?
Nästan begagnade väl?

Nu har Mamma ett par finfina high-heels pà sin skohylla!
Tack!

Nu är det bara att hoppas att Leonel inte springer sà fort....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0