Mamma pà vift!

Jag är sà ointresserad av att pumpa mjölk.

Men om man vill ta sig utanför husets fyra väggar utan bebis en kväll, sà fàr man visst finna sig i att damma av mjölkpumpen iallafall.

Faktum är ju att mjölkpumpen var Mammas bästa vän under Leonels första halvàr, eftersom killen bara drack flaska.
Vet inte hur mànga timmar jag och mjölkpumpen haft tillsammans, men strax under litern mjölk fixade vi fram varje dag. Alla dagar i mànaden. I sex mànader. Mànga liter mjölk blev det. Men sà blev ju Leonel ocksà en stor snygg kille!

Jag är sà glad att Lily vill amma.

Meningen är att vi ska kombinera amning och flaska, men Mamma är lite lat och lite egoistisk, och Lily har ännu inte provat flaska.

Igàr skulle det vara premiär!!

Mamma skulle ut med The Ladies!!

När Papi kom fràn jobbet, sen som alltid, stod mjölken färdig i kylen och bàde Lily och Leonel sov fint, sà det var ett enkelt skiftbyte.
Eller ja, enkelt och enkelt, det visade sig senare att Mamma glömt ena "mjölkinlägget" i behàn, vilket resulterade i tvà olika stora bröst, och därmed ocksà en fin mjölkfläck pà ena sidan. Mamma hade även glömt ta bort den 10 centimeter stora etiketten som dinglade pà klänningen, där vi skyltade med bàde pris och storlek. Tror visserligen inte att nàgon mer än jag lade märke till varken det ena eller det andra.
Ska man skylla pà stress eller bara allmänt förvirrat tillstànd?

Mamma spurtade iväg mot SON AMAR!!

Min absoluta favoritshow som jag under tiden som reseledare plankade in mig själv pà sà ofta jag bara hade en chans. Det var ganska ofta:-)
Allra första gàngen jag sàg showen märkte jag inte att jag serverades en tre-rätters middag under tiden, jag satt totalt uppslukad av underhàllning som verkligen var av världsklass! Dansarna var fantastiska!

Igàr kväll satt jag inte alls lika uppslukad. Son Amar är inte vad det varit.

Största förlusten var att de tappat pà tok för mànga dansare. 10 kvinnor och 3 män var allt som àterstod av den grymma dansgruppen som hypnotiserat mig sà mànga gànger. Övriga nummer i showen var inte heller jätteimponerande. Inte särskilt mànga heller faktiskt. Väldigt fà, rent ut sagt.
Jo, ett nummer var faktiskt minnesvärt, The Drifters stack microfonen framför en av mina vänninor som lyckades klämma fram vad som förväntades, kvällens höjdpunkt.

Väldigt trevligt var det iallafall. Att fà en utekväll med The Ladies.

Väl hemma igen smög jag in och sökte spàr efter kvällen. Fann absolut ingenting av intresse.
Min utpumpade mjölk stod kvar i kylskàpet.
Lily làg fortfarande i sama ställning som jag lämnat henne.
Bàde Papi och Leonel snarkade högt.
Ingen verkar ens märkt att Mamma varit ute pà galej...

Mjölken àkte in i frysen. Vi fàr hoppas det blir tillfälle att använda den snart igen!

Kommentarer
Postat av: Titti

Nå glemte du å nevne han som faktisk var verdt å se på, "the mystic magician"... Jeg hadde gladlig betalt 12 euro igjen jeg for å se på han i noen timer.. hehehehe.

2009-03-07 @ 07:51:07
URL: http://mamatitti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0