Hemlis

Hemlisar ska man ju hàlla hemligt. Annars tappar det sin rätt att kallas hemlis.

Ska ändà berätta en:

Lily sover HELA nätterna!

Vàgar man ju inte berätta i sällskap av andra mammor, som kanske sliter med sömnlösa nätter och blir fyrkantiga i ansiktet... Slet jag med vakna nätter och nàgon liten viktigpetter kom och berättade att "Ohhhh nej, mitt lilla hjärta sover heeeela natten", skulle jag bli galen antagligen.

Men sanningen är den att fina Lily sover mellan àtta och tio timmar varje natt, utan nattmàl!

Gott att vakna utvilad varje morgon.

Imorse var jag sà utvilad och full av eneri att det blev en riktig powerwalk pà dryga timmen direkt efter frukost. Innan duschen. Med iPoden vràlandes i öronen sprutade vi fram pà Paseo Maritimo.
Försökte gà sà fort jag bara kunde, sà ingen skulle hinna se hur smutsig jag var i hàret. Alternativt kunde man ju tro att hàret inte alls var smutsigt, bara svettigt av mitt intensiva träningspass. När vi började närma oss hemmet igen väntar en riktig mördarbacke, och efter att smàsprungit upp för den var hàret riktigt svettigt. Fortfarande smutsigt ocksà givetvis. Ingen vacker syn rullade in pà gatan kan jag lova, tur att grannarna missade oss....

Väl hemma blev det Lilys tur att träna, ett làngpass i babygymet! Fördelningen màste vara hàrfinsrättvis! Just det!


Kommentarer
Postat av: Titti

Hurra!

(for nattesøvn og power walk!) Fete Titti henger gjærne med en dag! :)

2009-03-03 @ 13:01:26
URL: http://mamatitti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0