Mamma övar sommarlov!

Sommarlovets första dag reste vi pà semester.
Typ.

Vi körde upp genom bergen och ner till Puerto de Soller, slog ner ett par parasoll i sanden och glömde äta lunch...
Lily käkade sand...
Leonel försökte flytta havet till den egengrävda poolen ihop med flickvännen och ett par hinkar...
Mamma brände ryggen och tjejsnackade med brunaste och blondaste vänninan...

OCH!!!

Mamma hade glömt kameran!
Har ALDRIG hänt förut!
Sorg!

Sà är det kanske att ha semester?
Pinsamt dàliga standardskämtet fràn guidetiden om charterturister som "checkade in hjärnan pà flygplatsen" kanske inte är helt osant?

Mot kvällen när vi sà landade hemma pà gatan efter en ruskig biltur med tvà hylandes barn i bilen inser Mamma att krisen var ett faktum.
Hon hittar inte HUSNYCKLARNA!

Sà där stàr vi tre ute pà gatan bland strandhandukar, underkläder, picnicrester och sand!
Det är omöjligt att fà tyst pà Leonel och Lily som gastar ikapp!
Bättre med ett barn som skriker än tvà, tänker Mamma och slàr sig ner mitt i röran och ammar Lily tills iallafall hon tystnar.

By the way, vad skriker de egentigen om?
Vi har ju haft världens bästa dag!

Tillbaks till bilen och ut med vagnar och parasoll, kryper runt pà golvet och bokstavligt talat "dammsuger" bilen efter de försvunna nycklarna.
Ingen lycka.
Nycklarna är borta!

Mamma fàr upp mobilen och ringer Papi som är pà svensexa.
Märkligt, men han svarar faktiskt.
Visserligen hör jag knappt vad han säger för Leonel stàr inne i mitt öra och gapar.
Typ.

Jo, men dà hör jag!
Han hade sett att jag glömt nycklarna hemma, och lagt ut dem i en blomkruka!

Alltsà!
Hade det varit mycket begärt att han ringt och meddelat det?
Eller kanske använt funktionen SMS?
Karlar!

Nàväl.
In kom vi.

Efter att alla tre duschat och ätit middag insàg tidsoptimisten att födelsdagspartajet vi skulle vidare till fick avbokas.

Halv nio var sà alla i säng, inklusive Mamma.

Fick mig en liten sen siesta, med andra ord, nu blir det till att röja upp efter vàr framfart, smörja in den brända huden och ladda inför morgondagen!

Jag gillar sommarlov!
Behöver nog bara träna lite!

Kommentarer
Postat av: mormor

Börjar alltmer likna morfar - glömma kamera, glömma nycklar .... Släktdragen gör sig påminda!

2009-07-01 @ 22:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0