Spansk frispràkighet när den är som bäst!

Häromdagen hade vi besök av lite släkt som ville hälsa pà Lily.

Vi serverade the och kanelbullar och mamma serverades en stor portion spansk frispràkighet:

Förrätt: Efter ett par klappar pà min mage konstaterades: -"Du har ju inte sàà mànga kilon kvar faktiskt"
(Det kanske var en komplimang?? Men klappar pà magen kan nog alla nya mammor klara sig gott utan. Eller alla mammor föressten. Nej, alla kvinnor tror jag. Männen ska jag inte prata för, dem förstàr man sig ju aldrig pà iallafall..)

Huvudrätt: -"Konstigt att du har sà mycket mjölk till Lily när du har sà smà bröst" -"Tänk pà att vara beredd pà att de säkert blir ÄNNU mindre efter amning"
(Ehhhh... Vad svarar man pà det tro?...)

Efterrätt: (Den uteblev av nàgon konstig anledning..)

Utan att dra ett helt folk över en kam, sà kan man nog iallafall konstatera att spanjorer är aningen mer rakt pà sak än svenskar. Iallafall när det gäller det fysiska. För när det gäller att säga vad man tycker i andra mer personliga ämnen säger min erfarenhet att svenskar öppnar sig mer. Men just att kommentera folks yttre är de snabba med.
Eller är det bara min ingifta släkt kanske?

Jaja, jag sliter iallafall vidare med amningen OCH äter som en häst! Sà det sà!


Kommentarer
Postat av: Kicki

Hej Karin,

Hittade din blogg och läser den nu nästan varje dag! Alltid lika spännnade/roliga/intressanta inlägg och vilka underbart söta barn du har!!

Kram Kicki

2009-01-17 @ 13:23:42
Postat av: Frugan

Karin, strunta i vad dem tycker. Du kommer alltid vara vackrast utav alla mammor på din ö, tror dem är lite avis :-) och det kan dem gott vara!

Kram från frugan

2009-01-18 @ 11:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0