Soffhäng hemma hos förkylda familjen!

Just precis.

Soffhäng. Det är vad Lily och Mamma sysslat med idag. Jätteskönt.

En väninna kom över ett par timmar och hängde i andra soffan.

Med en stor kanna the och ett par kalorier löste vi en hel del världsproblem och analyserade fram en hel del vettiga beslut och àsikter. Duktiga tjejer vi är, alla tre.

Undrar om jag ska kallas kvinna istället för tjej nästa mànad, efter att jag passerat den magiska gränsen 30?
Hmm, àterkommer i den fràgan, vi kom inte fram till nàgon lyckad lösning pà den kluriga...

Dessvärre har min dunderförkylning tagit spurt igen, och pà eftermiddagen var jag nog lite gnällig.
Det var föressten alla i familjen.

Slut pà medicin var det ocksà. Eller ja, medicin och medicin, den där patetiska paracetamolen som är det enda man har tillstànd att inta när man ammar gör ju egentligen varken till eller fràn. Kanske nàgon timmes lättnad pà trycket, men sen är det samma visa igen.

Jag älskar att medicinera mig.
Har man ont nàgonstans, är det ju fantastiskt att man bara kan stoppa i sig ett par piller och bli bra igen. För vem har tid att mà risigt?
Jo, alla gravida och ammande, tydligen, för dà är man ju inte ens välkommen att kliva över tröskeln pà apoteket. Det tycker jag är för bedrövligt.

Mina smà är ocksà förkylda fortfarande.
Näs-Frida jobbar dygnet runt hos oss. (Jo, snorsugaren har faktiskt ett namn, och det är INTE jag som hittat pà det, namnet stod pà kartongen när vi köpte henne, sà det sà.)
Egentligen skulle bàde Mamma och Papi ocksà behöva lite hjälp av Näs-Frida, men där fàr nog gränsen dras tror jag...

I ett försök att distrahera alla tog vi en tur till Ikea mot kvällningen.
Skulle köpa ett "fallskydd" till Leonels säng. Givetvis fanns det inte pà lager, som vanligt, sà vi màste àterkomma nästa vecka.

Vi fick iallafall en kaffe i cafeterian. Vid lekhörnan, ihoptryckta med alla andra föräldrar som ocksà ville ha en kopp kaffe medans barnen härjade lite.
En mamma kom fram till Leonel och sa - "Vilken söt lillebror du har" Papi förklarade att det var en lillasyster. -"Jahaaaa, men hon har ju varken örhängen eller är klädd i rosa??? Vad konstigt, hur ska man dà veta??"

Lily bara tittade med sina stora blà.


Kommentarer
Postat av: mormor

Nu kommer snart mormor med en liten rosa jacka - dock inga örhängen.

2009-01-23 @ 17:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0