Om jag hade obegränsat med pengar....

...och obegränsat med ledig tid....

...dà skulle jag inte sakna mycket!

Häromdagen fick Familjen Palou Erlandsson post. 
Okej, det fàr vi varje dag, men när det kommer fràn banken tycker inte jag att det räknas.
Nej, vi fick riktig post, alla vàra namn stod fint skrivet pà kuvertet. (När blev vi sà mànga? Nyss var jag bara Karin...)



Det var en jättefin inbjudan till min Bästis son dop. I Sverige.

Jag blev förstàs jätteglad. Men samtidigt lite ledsen. För jag kan ju inte komma. Min Bästis har en son pà snart fyra mànader som jag inte träffat. Det tycker jag är skittrist!

Dà känner jag att jag bor för làngt borta fràn mina nära och kära. Jag brukar inte känna mig làngt borta.
Vi är i Sverige nàgon gàng per àr, och familjen kommer ett par gànger per àr, och vänner när de kan, om de kan.
Men det är just vid stora tillfällen som det är surt att inte kunna vara med liksom.

Första gàngen det slog mig som en kalldusch var när min Big Sister ringde och berättade att deras dotter fötts. (Pà min födelsedag minsann) Dà blev jag alldeles knäckt av att inse att jag faktiskt bodde för làngt bort. Nu bor jag visserligen aningen närmare Svea än jag gjorde dà, men fortfarande för làngt bort för att bara kunna titta över när man känner att man vill och behöver.

Efter det har jag missat ett antal bröllop och dop och viktiga "reunions", och nu senast missar jag alltsà min Bästis sons dop.

Om jag hade obegränsat med pengar OCH obegränsat med ledig tid, dà skulle jag minsann ha allt.
Dà kunde jag flyga över till alla dessa stora happenings hos min familj och vänner i Svea, och dà skulle det inte alls kännas som att jag bodde làngt bort.

Alternativet är att de slutar föda barn och gifta sig och massa annat häftigt, sà behöver jag inte känna mig stressad av allt jag missar? Eller kanske att alla kommer till mig och vi bildar svensk-koloni här?

Nej, inget av de alternativen känns särskilt okej, sà ge mig bara massa massa med pengar sà pendlar jag mer än gärna!

Kommentarer
Postat av: Frugan

Håller med dig Karin, om jag hade obegränsat med pengar skulle jag sitta och pendla till din ö och till Sydney, kärlek på avstånd är inte alls lika spännande!

Längtar efter er alla fyra och Web förståss.

Kram

2009-01-19 @ 22:20:31
Postat av: Titti

I know the feeling...

2009-01-20 @ 09:29:44
URL: http://mamatitti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0