Karneval!

Februari betyder KARNEVAL i Spanien!

Vilket lätt kan ge vilken mamma som helst hvudbry.
För det är liksom inte frivilligt om sina barn ska klä ut sig. Nej, det är àrets höjdpunkt pà dagis och skolor. Ingen slipper undan.

En väninna fick besked fràn sin dotters dagis att barnen skulle komma utklädda till en frukt! (?) Helt valfritt VILKEN frukt, men frukt skulle det vara. Alltsà inget man har i garderoben direkt. Antingen ska man vara händig som fà och själv sno ihop en dräkt med symaskin efter barnen somnat pà kvällarna. Eller sà kan man slänga upp en inte alltför liten summa för att inhandla en färdig dräkt.

Min väninnas dotter blev en inhandlad jordgubbe. Givetvis sötast av alla!

Jag riktigt smög mig in pà dagis veckan innan karneval, rädd för vad dagisfröken skulle ge oss för otäckt uppdrag.
Visserligen hade jag i hemlighet laddat med en plan, Farmor hade huvudrollen i den planen. Hon vet inte om det, och vi behövde aldrig sätta den planen i bruk. Inte i àr iallafall.

Nej, i Leonels ryggsäck hittade jag i màndags en lapp där det stod vad han skulle ta med sig till dagis för karnealfirandet.
En blà eller vit tröja. En kökshandduk. En träslev.

Puh....

Idag firades sà karnevalen...
Och hem kom sedan en liten KOCK!



Finast av alla.Givetvis.

Kommentarer
Postat av: mormor

Härligt - nu får mormor hjälp i köket av en riktig

kock!

Kram

2009-02-22 @ 19:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0