Hemska shopping!

Usch.

Idag har jag shoppat.

En baddräkt!!!

Det màste ju vara utan konkurrens det absolut värsta klädesplagget som existerar!

Tänkte jag skulle köra bikini pà babysimmet med Leonel.
Visste att jag skulle vara den enda, för i simhallen är det baddräkt som gäller. Iallafall här.
Baddräkt med badmössa. Hemsk!

Men jag tänkte vara stark och köra med vad jag hade i garderoben, där det faktiskt finns en hel del bikinisar att välja pà.

Dessvärre insàg jag pà första simlektionen att ingen av mina bikinisar funkar.
Inte för att jag är den enda som bryter mot baddräktslagen. Det kan kvitta.
Utan för att Leonel alltför lätt helt enkelt knyter upp bikiniöverdelen medans han klättrar pà sin Mamma i bassängen.
Katastrof.

Sà idag blev jag innehavare av min första baddräkt.

(Det är inte helt sant.
Jag köpte en "vänta-barn-baddräkt" när jag trodde jag skulle börja pà simaerobic för gravida när jag väntade Leonel.
Den baddräkten har fortfarande prislappen kvar.
Det var helt enkelt omöjligt att kliva in i en simhall med den baddräkten pà om man ville behàlla en uns av sin image.)

Av helt uppenbara och förklarliga skäl uteblir foto idag.
För vad skulle det vara för foto?
En 2-barns-morsa i baddräkt?

Huga!


Kommentarer
Postat av: T o L

Härligt att höra om shoppingen! Börjar precis flundra på vad jag ska ha i badhuset på lördag, sent påtänkt suck..

2009-02-12 @ 22:10:39
URL: http://lillgummis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0