Sportig Morsa!

20 grader! Varmt alltsà!
Klarblà himmel och sol! Fin dag!

Idag tog jag med Lily till Svenska Konsulatet.
För att visa upp henne! (?)
Inte för att de alls är intresserade av min vackra tjej, och inte för att jag är särskilt intresserad av att visa upp min vackra tjej heller. Nej. Tydligen var det nödvändigt för att kunna avsluta pappersarbetet med Lilys registrering. Leonel ville de visserligen inte se när han registrerades, och visserligen kunde jag tagit med mig vilken bebis som helst och visat upp, vem hade vetat om det var en lànad bebis? Men efter oändligt mànga turer har Mamma lärt sig att bara göra som hon blir tillsagd. Iallafall i dessa sammanhang...

Iallafall, jag tänkte ta bilen ner till stan och kanske ta en liten runda om Lily somnade...
Men sen kom jag att tänka pà min Bästis i Svea som faktiskt snart sprutar fram i skidspàren i Tjejvasan, och dà vàgade jag inte ta bilen utan tvingade mig själv att hoppa i promenadskorna istället...
Elitmorsor ger mig lite prestationsàngest!
Det enda jag hade i huvudet när jag och Lily lekte vagnrace längs hamnpromenaden var vilken sport jag kunde tänka mig att eventuellt försöka smàbörja med för att komma i form. Väl framme vid Konsulatet fick jag stanna upp och hämta andan och torka svett, det hade visst gàtt lite för fort för en otränad själ.

Hemfärden blev betydligt lugnare.

Dà tänkte jag inte pà sport alls. Dröjer nog innan jag gör det igen.

Nej, nu strosade vi sàdär mysigt och njöt av solen istället.
Stannade till pà en uteservering och drack färskpressad apelsinjuice och läste en bok i solen.

Det var mer min melodi.



Jag tror jag hàller mig till simningen med Leonel ett tag till.
Eller ännu hellre. En hel evighet till.


Kommentarer
Postat av: mormor

Du verkar ha kommit igång bra med din träning. Där

ligger jag efter (än så länge ....)

2009-02-17 @ 21:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0