Mindre huslig husfru.

Mamma erkänner.
Hon är ingen vidare husfru.

Papi kommenterade igàr kväll att det var bra att jag plockat undan min hög med kläder fràn sovrummet.
Rena kläder som skulle in i garderoben.
Det är ungefär lika skoj som att plocka ur ren disk ur diskmaskinen, om nàgon undrar...
Pà mitt svar förstod tydligen Papi att jag tyckte det var urjobbigt att plocka undan kläderna.

Papi skrattade och undrade om Mamma visste hur kläderna hamnat rena pà sängen.
Tydligen passerar de genom en hel process av moment fràn att de slängs i en hög pà golvet tills de hamnar rena i en hög pâ sängen.

Där kammade Mamma inte hem sà mànga poäng som husfru uppenbarligen.

Mammas misslyckade tilltag i köket är vida känt, men skam den som ger sig.
Till sin hjälp har Mamma börjat ta in minderàrig arbetskraft.
Leonel är grymt intresserad av att hjälpa Mamma.
Leonel tycker Mamma är en gudinna i köket.
Leonel är en klok kille, helt klart.



Snarast möjligt ska även Lily tränas upp till Mammas köks-team.
Vi kommer bli starka.

Vem behöver föressten vara en huslig husfru när man har en sàn huslig husman?
Och sà husliga barn?

Kommentarer
Postat av: Morfar

Ränderna går aldrig ur....Jag har alltför klart minne om det med klädeshögar...

2009-12-18 @ 10:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0