Spansk familjesöndag.

Vi firar aldrig söndag med familj. Nästan aldrig.
Vi träffar sàklart familjen ändà, för bàde lunch och middag, men helst vilken annan dag som helst än just söndag.
Tror annars att söndagar är en klassiker bland spanska familjer att träffas.

Den här söndagen gjorde vi ett undantag.

En riktig klassiker var inbokad: Paella, sangria och empanadas i överflöd.
Lànglunch med Farmor, Farfar, Padrino och Madrina med sambo...

En lunch med familjen Palou kan liknas med att gà pà rockkonsert.
Iallafall tjuter det lika högt i mina öron nu när vi väl är hemma som det kanske gjort efter en konsert.
Skulle ta med mig en decibel-mätare nàgon gàng kanske?

Även om jag verkligen trivs i sällskapet kan jag aldrig sluta undra varför man màste skrika när man kan prata.
Men alla som känner min ingifta släkt vet att där finns lika mycket kärlek och omsorg som ljudnivàn är hög....
Alltsà massor.

En livlig men kul söndag blev det!



Tips till ammande mammor:
Hàll er làngt borta fràn min svärfars sangria....

Kommentarer
Postat av: mormor

Låter som ni haft en härlig dag! Pedros paella smakar ju alltid så gott och sangia därtill låter

också gott.

2009-04-12 @ 22:13:44
Postat av: mormor

LG och jag har just ätit "dopp i gryta" med tunn-

bröd och skinka - gott, gott.

2009-04-12 @ 22:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0