Fina Invandrande Skandinaver.

I Spanien blir man inte tilldelad en "mamma-grupp" som jag vill förstà att man som nybliven mamma i Sverige blir.
Sà man fàr ta saken i egna händer helt enkelt!

När jag väntade Leonel hade jag lyckan att finna fram och skapa en liten "mamma-grupp" med andra invandrade nordiska girls pà ön.
En fin blivande mamma fann jag pà internet, en annan fin blivande mamma fann jag i en "förening" för unga svenskar, sà smàningom fann jag en dà nybliven mamma via Norska Kyrkan, och därefter kom ytterligare en fin nybliven norsk mamma in i gänget.
Till slut var vi fem fina svenska och norska mammor som alla födde barn inom en tidsram pà 2 veckor! Rekord?

Under hela vàr mammaledighet träffades vi regelbundet med vàra smà härliga ungar och delade allt fràn amningsstress, puréburkstips och krypträning.
Alltid i sällskap av kaloriintag givetvis.
Vi bor ju faktiskt i Spanien.
Här kan man helt enkelt inte umgàs utan att äta...
Hmmm...

Vi träffas inte lika regelbundet längre hela gruppen, mammaledigheterna är sedan länge över och tiden aningen mer begränsad. För de flesta. (Mamma själv är ju inne pà andra rundan mammaledighet...haha...)
En och annan tjejkväll fàr vi till ibland iallafall, även om man kunde önska det var oftare. En av oss har dessutom packat sina pinaler och flyttat tillbaka till Sverige. (Snyft!)

Men nu kommer det bli en intensiv mànad av fina träffar!
För nu fyller ju vàra barn 2, alla inom loppet av tvà veckor alltsà!
Kalas, kalas, kalas och kalas!

I lördags var förste man ut, och vi lyckades fà till ett lyckat foto pà oss alla samlade.
Blonds have more fun!! Helt klart!! Iallafall i lördags:-)



Vàr hemflyttade snygga mamma fick en stunt för bilden, sà även den hemflyttade sonen som nu ersattes av en världsagó liten ny medlem i klubben.
Fast vi vill inte ersätta, vi vill bara utöka!
Fler invandrade Skandinaver med halva bebbar välkomnas:-)

Kommentarer
Postat av: mormor

Vilket härligt gäng!

2009-04-26 @ 22:24:06
Postat av: Emma

Snyft snyft ... Miss u!!!

2009-05-03 @ 20:56:42
URL: http://membasvirrvarr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0