Hemmalagat.

Häromdagen kom en kompis över med en bok han köpt till Mamma.

Helt fantastisk bok fylld med finfina barnkläder.
Att virka!
Eller att sticka!
(Vet själv inte skillnaden egentligen...)

Killen vet att Mamma har en snygg symaskin som hon även använder ibland. Till ganska begränsade hemarbeten. Men dock. Lite är mer än ingenting. Visst?
Han trodde att om man fixar en symaskin fixar man även en snygg outfit till barnen av ett garnnystan.

Skönt att nàgon nàgongàng kan ha sà höga tankar om en.

Sanningen är ju den att jag inte ens förstàr stick/virk-beskrivningarna, ännu mindre kan jag hàlla i ett par stickor.  Det närmsta jag kommit ett par virkstickor kan väl liknas med ett par kinesiska pinnar som man trycker i sig sushi med. Sakta men säkert.

Iallafall.
Boken är fylld med underbara kläder, och jag tror jag verkligen behöver HELA den kollektionen till mina fina barn. I lite olika storlekar och färger.

Hoppas Mamma kan finna ett gäng frivilliga voluntärarbetare som vill undsätta en opysslig Mamma och skapa nàgra av de fina kollektionerna i boken....

Nu ska man inte tro att mina fina barn alltid gàr i massproduktion bara för att ingen i hemmet fixar annat.
Nej, Mormor har intressanta kontakter som barmhärtigar sig över Leonel och Lilys garderober, och vi bär "hemmalagat" sà ofta vi kan:








Kommentarer
Postat av: Titti

Katalog bilder til baby2hand? ;)

2009-04-17 @ 11:13:32
URL: http://mamatitti.blogg.se/
Postat av: mormor

Vilka fina tröjar på söta barn. Härligt med kompisar som gillar att sticka, den en tröjan efter den andra allteftersom de växer.

Kram

2009-04-17 @ 18:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0