Hantverkeri?

Jag har alldeles för stor erfarenhet av hantverkare efter vàr helrenovering när vi köpte vàrt bo...

Alltsà.

Det vet ju alla som vid nàgot tillfälle behövt anlita hantverkare i Spanien att det tar tid.
Allt tar tid.
Ingenting blir klart pà utsatt lovad tid.

Visserligen är jag inte sà övertygad om att svenska hantverkare är sà mànga stràn vassare heller.
Verkar ingà i yrkesutbildningen att ta det med ro.
Klart smart om man jobbar med timlön.

Nu är jag inte direkt i behov av nàgon hantverkare, räcker fint med lite hjälp med hantverkeri i samband med min pimpning av barnens rum.
Pinsamt att erkänna àr 2009, men Mamma fixar inte borrmaskin.
Kanske ännu mer pinsamt att erkänna att Mamma inte heller orkar lära sig fixa borrmaskin.
Fast samtidigt ganska bra att Mamma inte fixar borrmaskin, dà skulle det bli nya hàl i huset varje dag antagligen...

Nej, som sagt, lite hjälp med hantverkeri och borrmaskin behövs.
Mamma har 1001 idéer som ska verkställas, men ingen karl i huset! Illa.

Trixade iallafall ihop ett litet bord till Leonel igàr. Funderar fortfarande om resultatet blev som önskat...



Leonel själv tyckte inte om det...
Han màste legat sömnlös över sitt nya bord, och funderat pà hur han skulle meddela sin slitande mamma att han inte alls gillade nyheten... Sà imorse släpade han enkelt ut bordet ur sitt rum och ställde det i trappan.
Handling säger mer än ord.

Brist pà handling kan ocksà säga mer än ord.
Varför skulle Papi annars samarbeta sà otrooooligt làngsamt med borrmaskin? Den kommer oftast inte ens fram ur boxen innan barnen somnar och man dà har borrförbud.
Papi kanske ocksà jobbar med timlön.

Oj, och Mamma som inte ens har nàgon inkomst just nu....

Kommentarer
Postat av: mormor

Bra "karl" reder sig själv! Man gör så gott man kan.

Jag skall prata med Leonel när jag kommer om att han skall uppskatta att hans mamma fixar så mycket åt honom.

Kram

2009-04-30 @ 15:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0