Förbannade Ikea!

Apropà svordomar...

Alla svordomar jag kan har jag nog lärt mig av min pappa. Han kan ganska mànga.
Och vad jag vill minnas fràn min barndom sà användes de regelbundet vid montering av Ikeas möbler.
Vi màste haft väldigt mànga möbler fràn Ikea....

Jag är vanligtvis en stor Ikea-fantast!

Familjen äter ofta sen fredagslunch där.
Eller bara smàhandlar lite av alla livsnödvändiga prylar de har.
Eller bara besöker matbutiken som alla utlandssvenskar borde fà VIP-behandling i.
Eller handlar möbler.

Försvunna skruvar eller muttrar, saknade tillbehör eller kantstötta skivor är ett minne blott. Moderna Ikea kan sina grejer.

Visst?

Inatt monterade Papi och en polare ihop de tvà garderober Mamma köpt till Lilys Minirum.
De visade sig vara av olika djup!!!!
Hur kan man sälja tvà garderober med olika djup????
Till en kund som dammsög efter en liten garderob med endast 40 cm i djup, sàldes en 40 och en 50.
Det blir ju snyggt, eller hur?

Tur att Leonel inte hörde Mamma imorse när hon fann dessa garderober.
Dà hade han lärt sig mànga fina svordomar!!!!

Kommentarer
Postat av: Morfar

Mitt arv visar sig tydliga, både i Australien och på Mallorca....

2009-04-22 @ 08:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0