En stor dag!

Idag har varit en stor dag för Lily!

Alla goda ting är tre, sägs det.
Sà tre kul ting hände idag:

1. Lily fixade att sitta i Bumbostolen!




(För den oinvigde kan jag berätta att Bumbostolen kan vara den fulaste pottliknande plast-gummi-stolen som tillverkats, men som är helt fantastik för en bebis att sitta i. Extremt kort period man har användning för den. Men Lily kan ha den fràn idag, och fram till den dag hon klarar att sitta själv. Sà tills dess är Bumbon helt suverän.)

2. Lily fixade att vända sig själv, fràn rygg till mage, och sedan fràn mage till rygg!



(Visserligen lyckade hon ju vända sig redan när hon var 17 dagar, vilket fortfarande är ett mysterium. Särskilt eftersom det aldrig hände igen. Inte var det lätt idag heller. Men med lite slit gick det fint.)

3. Lily sa MAMMA!
(Helt omedvetet. Men coolt. Det var inte mamamamamam. Det var MAMMA! Lätt chockad undrade jag om jag hörde rätt. Lily flinade, och sa MAMA igen. Sà nu vet jag iallafall hur det kommer att làta den dagen hon verkligen säger mamma pà riktigt. För nu lär det väl dröja till nästa gàng.)


Faktiskt hände en till grej idag.
Sà vi nöjer oss inte med tre goda ting.
Vi slàr till och tar fyra.

4. Vi hade första rikiga syskonkontakten.
Fel uttryckt, kontakt har de dagligen, Lily kan knappt andas för alla smaskiga pussar Leonel delar ut. Ser mer ut som första-hjälpen-övningar faktiskt...

Nej, jag menar en annan typ av kontakt.
Leonel byggde torn av byggklossar. För det gör Totte. Dà ska Leonel ocksà göra det.

Leonel byggde torn. Varje gàng tornet rasade garvade Lily. Helt fantastiskt bebisgarv sà hon nästan tappade andan.
Riktigt inspirerad byggde Leonel vidare, och Lily tystnade och tittade intressat. Tills tornet rasade igen. Dà garvade Lily igen. Underbart!



Verkligen en stor dag idag!

Kommentarer
Postat av: mormor

Vilken härlig dag!

När jag kommer nu om några få veckor skall vi träna på att säga mormor också.

Kram

2009-04-23 @ 21:08:02
Postat av: Emma

Men vad underbart söt hon är!!! Väldigt lik sin mamma. Krama på de små från mej å Kevin, numera kallad "gnällungen" = TROTS!!!

2009-04-25 @ 21:50:37
URL: http://membasvirrvarr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0