Hormoner?

Alltsà jag börjar blir mer och mer rörig! Lite skrämmande faktiskt!
Igàr hade jag Mamisarna med Leonels tjejer pà lunch efter jobbet. Skulle bara svänga inom mataffären pà väg hem fràn jobb och dagis för att handla till pastasalladen.. Det ÖSREGNADE!! Underbart!! Leonel gallskrek dock hela vägen fràn dagis till mataffären eftersom fröknarna behöll hans vattenflaska pà dagis, och jag hade ingen mer med mig... Väl där gjorde jag en riktigt speedad shopping, för att hinna till kassan innan Leonel hunit slänga ut alla varor ur vagnen. Det gick sàdär. Väl i kassan, packade jag alla varor medans kassörskan lyckade underhàlla Leonel och jag försökte betala med kort. Som tydligen gàtt ut i augusti, och det var visst 1:a september igàr? Inga kontanter, och det andra kreditkortet làg hemma.
Jag och Leonel fick rusa ut till bilen, köra hem i regnet, hämta plànboken (och vattenflaskan) och tillbaka till affären. Eftersom jag vi det detta laget var sà trött att jag sàg tre körfält (som varje eftermiddag, var är dundervitaminerna jag behöver???) vàgade jag helt enkelt inte köra in i parkeringshuset, (litade inte pà att jag skulle pricka infarten) utan parkerade pà gatan bakom affären. Jag skulle ju ändà bara in och betala. Sprang in med Leonel i famnen, betalade med kortet och insàg att där stod ju sàklart kundvagnen full med pàsar som alltsà skulle ut till bilen. Det hade jag glömt. Hur det nu är möjligt? Sà nu skulle alltsà vagnen dras uppför backen i ÖSREGNET för att komma till bilen, som jag valt att inte köra in i parkeringshuset.
Vi hann precis hem samtidigt som Leonels första tjej kom, Pust!

Nya tag idag! Har varit och kollat in Mini pà morgonen. Leonel tyckte faktiskt ulttraljud var ganska spännande den här gàngen. Nu kan vi nog med säkerhet säga att det är en lillasyster. En liten Lily! Jag fick recept pà vitaminer och ska även ta blodprov för att se om jag kanske har lite blodbrist igen..  Kanske därför jag är sà trött hela tiden..
Sen bar det av till Leonels nàgot försenade 15-mànaders kontroll och vaccination. Äntligen har vi passerat 10-kilos-strecket, sà Dr Togores var riktigt nöjd. Bekymrad mamma vädrade lite om Leonels nya bitande och extremt överdrivet klättrande, men blev lugnad av snälla Doktorns kloka ord.
Sen blev det dagis för Leonel och mamma àkte in till Santa Catalina och satte sig pà ett fik med en bok. Fiket tar inte kort (jag hade kortet med mig idag), och jag har ju en ovana att ALDRIG ha kontakter. Jag bara spenderar dem... Sà jag kunde först inte betala för mig!! Pinsamt!! De sa att jag kunde ta det pa krita à komma tillbaka à betala en annan dag. Pinsamt!! Tur man har en stor och rörig handväska, efter att vänt den upp à ner skrapade jag ihop de euron jag var skyldig, och kunde betala notan.. Hade ingen koll pà vad klockan var eftersom jag glömt mobilen (!!) men när jag kom tillbaka till bilen sàg jag att klockan tydligen blivit mer än vad jag betalat parkeringen för. 50 euros bötes-lapp satt à glänste pà rutan! Tydligen kan man annulera de boten, om man gàr till närmsta parkeringsautomat och betalar in överstigande summa inom 60 minuter, alltsà samma pris som det skulle kostat om jag fràn början betalat för 60 minuter extra. Lättad sàg jag min räddning att spara de 50 euro som jag precis sett flyga iväg. Tills jag kom ihàg att jag inte hade en enda euro kvar i kontanter efter min fika!!! Sà ja, jag blir alltsà betalningsskyldig för min böteslapp pà 50 euro!

Hade en del andra saker pà min lista över ärenden idag, men jag kände att det nog var bäst att àka hem. Hemma kan väl inte sà mycket gà fel? Fast säg inte det, jag lyckas säkert ställa till med nàgot när som helst.

Kan man skylla detta pà graviditetshormoner????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0