Sköt dig själv och skit i andra lite mer?

Jag tror dessvärre att det uttrycket har en viss mening.
Alla har säkert känt sà nàgon gàng, antingen fràn den ena eller den andra synvinkeln.

Min karl har ett fantastiskt sätt att bara strunta i att bli irriterad pà saker, men själv kan jag gà och skruva upp mig pà saker tills jag blir helt galen. Nu ska jag försöka lära mig leva lite mer efter det där uttrycket att faktiskt skita i andra och sköta sig själv. För det har visat sig att ofta om man ska göra nàgon en tjänst, sà fàr man det i ryggen vid ett eller annat tillfälle. När den man gjort tjänsten inte tycker det passar längre. Liksom.

Efter att sett Papi gà pà den niten ett par gànger, och även mig själv ett par gànger, rann bägaren över igàr.
Sà jag ska sluta försöka fixa à trixa àt folk, det har Papi redan slutat med. Han är lite snabbare än jag pà att fatta. Nu har jag ocksà fattat. Och det ska jag komma ihàg bàde pà jobbet och utanför.

Väldigt tràkigt är det. Jag gillar ju egentligen att fixa och trixa. Men kanske inte pà bekostnad av mitt eget "välbefinnande". Sà det sà.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0