Löss?????



Alltsà, jag kanske är fruktansvärt omodern! Men jag förknippar verkligen löss med ohygien och smuts!
Och man har väl egentligen aldrig hört om nàgon som verkligen HAR löss, förutom i gamla barnsagor, typ?

Visserligen berättade en kompis för nàgon mànad sedan att hennes dotter fàtt löss, men jag tänkte fortfarande lite sà att det màste vara brist i hygien.. Jag vet, inbiten fördomsfull mamma, okej, jag erkänner, och hàller med.

Nu har lössen hoppat in pà Leonels dagis ocksà! Och dà màste jag kanske inse att mina idéer om dessa otäcka smà kryp inte är helt uppdaterade...
Sà nu har alla blivit ombedda att göra "preventiv lössbehandling" i förebyggande syfte.
Sà det gjorde vi imorse! Sprayade huvudet fullt med jättestark alkholstinkande vätska som sedan skulle kammas in ordentligt och lämnas att torka. Leonel luktar som en bensindunk!

Men ganska snygg i vattenkammat, visst?

Kommentarer
Postat av: Morfar

Raggarstuk på gång...

2008-11-19 @ 14:27:59
Postat av: mormor

Tuff frissa! Nu slipper han ha luggen hänga ända ner i ögonen ....

2008-11-19 @ 19:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0