Loppis och Blocket.se

Det är sà kul att fynda!

Det är sà lätt att komma pà massa skoj man kan göra med det man fyndar, man behöver bara fixa lite si, eller fixa lite sà, och nästan ALLTID màste man màla, sà blir det liksom PERFEKT!

Men jag HATAR verkligen att màla!

Konstigt, min mamma pàstàr att hon tycker det är kul. Hur är det möjligt?
Det är pillrigt, kladdigt, och det tar tiiiid! Dessutom ska det som màlas förberedas. Sen ska det torka. Och màlas igen. Sen ska det torka igen. Sen ska penslar och pyttsar tvättas. Pust!
Nej, jag behöver nàgon som kan verkligställa alla mina smà màlningsprojekt àt mig, tror jag.
Nàgon intresserad?

Idag har jag màlat en Tripp Trapp-stol till Leonel. Den köptes för över ett àr sedan pà Blocket.se, och har legat i min garderob sedan dess...



Sà att dessa urfina smà trälàdor redan fàtt sitt första penseldrag är rekord, för de fyndade jag pà loppis sà sent som i lördags! Mycket imponerande. De kommer blir sààà fina när de blir klara!



Dessvärre är detta bara uppvärmning. Leonels säng stàr pà tur... Huga!

Kommentarer
Postat av: mormor

Här en som anmäler sig!

Men jag håller med dig - det tar tiiiid att måla och det är kul.

De små trälådorna kommer att bli jättefina! Ja ja mensann, som Molly ofta säger.

2008-11-18 @ 20:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0