44 000 svenska kronor??

Fràga mig inte varför, men det slog mig plötsligt vad det kostat oss att jag börjat jobba, jag menar, vad det kostat oss att ha Leonel pà dagis. Det är 11 mànader sedan jag började jobba igen efter min mammaledighet:

11 mànader för 44 000 kronor!

Det är verkligen helt vansinnigt!


Och dà har jag inte räknat med extrautgifter för obligatorisk uniform tex... Vilket à andra sidan verkligen är fàniga summor i sammanhanget, men ändà en hel del pengar.

Hur är det möjligt????

Inte konstigt att man blir lätt frustrerad av att ibland höra klagomurar fràn Sverige om hur dyrt det är att ha barn.
Herregud, leta efter ordet MAXTAXA PÂ DAGIS i det spanska lexikonet, jag tvivlar pà att man finner nàgot där....
Söker man däremot pà ordet MINIMUMLÖN finns säkert massor med resultat.

Ytterligare en av livets ekvationer som bara inte gàr ihop.


Kommentarer
Postat av: Eva Ekenhagen

Du kanske vill ha en dagmamma från Nybro istället?

Kram från Eva

2008-11-17 @ 09:56:38
Postat av: Emma

Men vad dyyyyrt .... Dubbelt så dyrt som Kevins dagis nästan ju!!!

2008-11-17 @ 20:33:25
URL: http://membasvirrvarr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0