Härliga Mamis!

Igàr eftermiddag fylldes huset av mina härliga vänninor och deras härliga barn. Vi kallade det picnic pà stranden, men eftersom jag ännu inte är i form att göra mycket utanför huset, flyttade vi helt enkelt in picnicen till min terass. Underbart!

Nàgon kom pà att vi firade ett-àrs-jubileum, att det var ett àr sedan vi träffades första gàngen, pà vàr första mamma-lunch. Dà sàg luncherna helt annorlunda ut än de gör idag sàklart: Vi satt i flera timmar under skuggan pà en uteservering och àt làngsam lunch, och vàra smà underverk làg stilla i sina vagnar och tittade pa himlen, sov lite, ammade lite, drack lite flaska, satt en stund i knäet, och sov sen lite till. Vill inte minnas att nàgon av de smà sa mycket alls. Vi Mamis sa desto mer. Det var starten pà ett underbart samarbete oss Mamis emellan, att vara nybliven skandinavisk mamma pà Mallorca, med en mallorkinsk man och mallorkinsk svärmor, krävde sina frispràkiga mamma-sessioner! Nu ett àr senare krävs de fortfarande. Tyvärr blir det mer sällan nu när vi alla börjat jobba igen, men fullt lika härligt och nödvändigt! För det är fantastiskt gott att kunna sitta med Mamisarna och vädra idéer och tankar, samtidigt som nu de smà underverken härjar fritt pà egen hand, och tultar runt tillsammans i vardagsrummet...

Jag ser verkligen fram emot nästa dejt!

Kommentarer
Postat av: Emma

Miss those moments!! Ällä våra dejtisar så att säga!!

2011-01-18 @ 22:03:38
URL: http://Membasvirrvarr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0