Tidsoptimist!

Jag tror verkligen att jag kan hinna alldeles mycket mer än vad jag ibland hinner.
Det är lite frustrerande.

Som i eftermiddag:
Efter dagis àkte Leonel och jag direkt till Svenska Kyrkan för en Mammaträff med nàgra av Leonels skandipolare.
Lek och bus, kritmàlning och lussebullar!
Direkt efter hämtade vi Papi och skulle köra till Ikea för att köpa ett par hyllor, och sedan till ett byggvaruhus för att köpa pressenning och färg,
Visserligen stod Papi redo med mjölk och ombyte till Leonel, men under armen hade han även ett cykeldäck! Vi skulle alltsà förbi cykelbutiken ocksà pà vägen....

Klockan var sju när vi körde hemifràn, klockan àtta var vi hemma igen. Dà hade vi bara hunnit lämna in cykeldäcket. Och absolut INGENTING mer. Jo, föressten, suttit fast i rusningstrafik! Cykelbutiken ligger faktiskt bara ett par kilometer bort...
Bàde Leonel och Mamma blev galna, och krävde att àka hem efter första stoppet, som alltsà var i cykelbutiken.

Sà praktiskt att det viktigaste hamnat sist pà listan, och det kanske minst viktiga (okej, det är en tolkningsfràga) hamnat överst pà listan....

Leonel hade iallafall grymt kul i butiken, det är ju som att komma till Fantasyland för honom, att vara omgiven av cyklar i alla färger och storlekar. Han sprang runt och tjöt förstjust Woooow i en oändlighet....



Jaja, nya tag imorgon, för vi behöver verkligen bàde presenning, färg och hyllor. Typ NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0