Projekt: Julklappar!

Idag stàr det Julklappar i min kalender.

Idag ska alla julklappar bli klara. Det ser ljust ut faktiskt. Med nàgra ytterst fà undantag... Men nästan är nästan lika bra som bäst, visst?

Jag à Papi har pratat lite om hur vi vill göra med vàra egna julklappar i àr. Eftersom vi hoppas kunna resa pà skidsemester till Sverige i mars, sà funderar vi pà att DET blir vàr julklapp. Man kan ju tyvärr inte fà allt. Sà det känns som en rimlig idé.

Men häromdagen kom Papi pà en annan bra idé. Att vi kanske skulle unna oss en gemensam julklapp. Alltsà köpa nàgot gemensamt, som vi bàda vill, sà fàr vi liksom ändà en julklapp. Det tyckte jag lät som en jättebra idé ocksà. Sà det blev beslutat.

Vad jag inte visste dà att var att denna gemensamma julklapp, som vi alltsà bàda vill ha och önskar oss, är en SPINNINGCYKEL!!!! Som ska stà i VARDAGSRUMMET!!!!

Papis argument är oändligt mànga kan jag lova. Men jag kan ocksà lova att jag inte köper ett enda av argumenten.
Häromdagen tog han in experthjälp utifràn, för att jobba pà att övertala frugan om hennes enorma behov av en spinningcykel. Jag ska inte nämna ens ett enda av dessa.

Làt oss säga att jag inte kan lova att jag inte finner en spinningcykel i vardagsrummet en vacker dag.
Men jag kan lova att den under inga omständigheter kan klassas som MIN julklapp!

Nu ska jag ner till shoppingcenter för att komplettera med mer resonabla paket....

Kommentarer
Postat av: mormor

Det låter som en jättebra julklapp - resan till "vinter-Sverige" alltså. Det där med spinning-

cykel verkar mera tveksamt!

Kram

2008-12-10 @ 21:13:42
Postat av: T o L

Haha, förstår inte.... är inte en cykel i vardagsrummet alla mammors dröm ;-D

2008-12-10 @ 22:18:32
URL: http://lillgummis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0