En lààààng dag....

Igàr hade jag en riktigt skön ledig dag! Mini hade för första gàngen vridit sig i magen, och sparkade hejvilt pà min vänstra, hittills orörda sida,och lät rumpan vila mot min blàslagna högersida. Kände mig som en ny människa! Nu har hon visserligen snurrat tillbaka, och ger järnet mot högersidan igen, men det var verkligen uppskattat med en dags andrum!

Sà jag passade pà att boa lite igàr, som tack.... Passade ocksà pà att handla lite...

Leonel har nu fàtt ge upp halva sin garderob för den nya färgskalan i miniformat!
Visserligen har Mini ännu inte sà mycket kläder, men tänkte att det var lika bra att dela upp utrymmet lika när jag ändà stökade om och runt. Kunde konstatera att Leonel har grymt mycket kläder dock...



Jag hade tänkt att vi inte skulle handla sà mycket  kläder till Mini, utan använda Leonels. Och visst finns det en del hon kan ha. Men jag har konstaterat att det är väldigt stor skillnad pà att födas i maj och att födas i december! Leonel hade mest kalsonger och linnen pà sig, och det kan bli lite kyligt att fira nyàr i...

Inte för att jag är särskilt ledsen för det, har plockat hem delar av Zaras Mini-kollektion, med underbara smà stickade "sparkdräkter", byxor och koftor. Hittade ocksà en jättefin liten röd basker som jag inte kunde làta bli.

Igàr plockade jag även fram hängvaggan för att se att den var okej, och inte behövdes tvättas eller fixas. Den är superfin! Kom dock pà att vi inte har varken sängkläder eller täcke till den! Det var sà varmt när Leonel làg i den att vi faktiskt aldrig behövde det. Ytterligare nàgot att lägga till pà en av mina "to-do-listor". Ska kanske tillägga att jag givetvis inte hängde upp vaggan igàr, fotot är fràn när Leonel sov i den:-)
Jag menar, att boa är en sak, men att sova under en tom vagga är nàgot helt annat!



Hann ocksà med en fika med en väninna mitt i shoppingen, och vi satt och stirrade oss förundrade över hur mànga gravida kvinnor vi hade runt oss! Hela shoppingcentret var fullt av vaggande ankor! (Âhh, jag hoppas verkligen att jag inte börjat vagga ännu!!!!!)
Är det Baby-Boom till jul, eller är det helt enkelt sà att det är pà förmiddagarna vi lediga väntande mammor tar oss ut och handlar kanske?

Efter shoppingen blev det  en ganska snabb lunch med  tvà andra väninnor, och sedan blàljusen pà för att hämta min vilding pà dagis! Och precis NU vände min dag:

När jag kom till dagis var de ute i pation/lekparken, där alla fàr tag i  varsin liten motorcykel som de körde rally runt gàrden med. Det var VÄLDIGT svàrt att locka hem Leonel, kan jag säga. Till slut fick jag ta till mina starka armar och mer eller mindre slita honom av motorcykeln. Där vann man inga pluspoäng direkt!
Jag trodde vi skulle bli vänner igen under eftermiddagens träff med Mamma-gruppen och lek med andra coolingar. Började dessutom med mandariner och saffransbulle som muta, och det gick ganska bra. Det var okej att leka ocksà. En liten stund. Sen tryckte nàgon pà startknappen, och Leonel började tjuta som en mistlur!!!! Sist jag hört det var pà senaste flygresan, inte skönt för öronen! Lite tricks hit, och lite tricks dit, ingenting fungerade. När jag fràgade om vi skulle gà hem nickade han snyftande, sà det var bara att packa ihop vàra pinaler. Promenaden till bilen gick bra, men mistluren var tydligen inte avstängd, nàgon hade bara tryckt pà paus-knappen, för sen var vi igàng igen. HELA vägen hem, under HELA läggningsproceduren tills han hamnade i sin säng, dà blev det äntligen tyst!!

Tystnaden varade i precis 12 timmar, dà underverket vaknade igen. Utvilad och pigg, tänkte jag. Men inte dà.
Tog ton igen, och tjöt sig genom frukost, pàklädning och bilresa till dagis. Väl där tystnade han igen, gav mig en hej-dà-puss och sprang in pà dagis.

Alltsà, vad betyder detta? Är han lika tjurskallig som sin mamma och var fortfarande arg för att jag lyfte av honom fràn motorcykeln? Är detta början pà trotsàldern? Vad händer???

Det är dessa stunder man undrar HUR I HELA FRIDEN ska jag hantera TVÂ barn, när Papi jobbar 12 TIMMAR om dygnet???? Och det är natruligtvis inte nattskift han gör, utan han är bokstavligt talat borta alla Leonels vakna timmar!!!

Avslutade kvällen med en ordentlig urladdning hormoner och en urusel film och däckade sedan i soffan! Härligt!


Kommentarer
Postat av: Morfar

Men snälla Karin...



Det var ju en motorcykel du slet honom ifrån.

Det kan kan ju vem som helst förstå den frustrationen....

2008-12-05 @ 14:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0