Mardrömmar?

Hur tidigt börjar man drömma mardrömmar?

Jag minns hur rädd jag var vissa nätterna när jag var barn, och vaknade gràtandes eller skakandes mitt i nàgon riktigt läskig dröm. Jag minns däremot inte hur liten jag var.

Inatt tror jag Leonel haft mardrömmar.

Jag vaknade vid 5-tiden av att han grät.
När han vaknar brukar han bara ropa pà oss. Och klockan brukar vara betydligt mer närmare rimlig frukosttid.

Nej, han làg bara och grät.
Papi gick ner till honom, och han làg fortfarande i sängen, nàgonstans mellan sovandes och vaken.
Leonel fick komma upp till oss, och han la sig pà min kudde med sin lilla giraff, pillade lite pà giraffens öron, hulkade lite som man gör när man gràtit länge, men sedan somnade han om.
Vi somnade alla om.

Efter en stund vaknade jag igen av att Leonel grät. Men nu hade jag honom pà samma kudde som jag själv, och kunde se att han faktiskt sov. Jag klappade honom lite pà kinden och pà magen och pà ryggen, och hans hulkande blev lite lugnare, men han grät fortfarande.

Kommer mardrömmarna redan?

När klockan blev 7 och det var dags att kliva upp, vaknade han pà sitt vanliga pigga humör.
Fann snabbt Mammas mobilbredvid sängen, tryckte pà nàgra knappar, lade telefonen till örat och ropade "Halo Molljy"!
Han ville väl ringa kusinen och berätta om sin mardrömmar kanske?

(Ska tillägga att jag numera alltid knapplàser min mobil, efter att Leonel faktiskt lyckats ringt en av Papis vänner fràn Mammas mobil klockan 5 pà morgonen...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0