Fula knep!

Föressten,
màste ocksà berätta att jag spelade ut en liten fuling pà min man igàr kväll....
Man hör ju om alla dessa gravida kvinnor som fàr sina stackars män att jobba riktigt hàrt under 9 mànader för att behaga alla eventuella "cravings" som man kan tänka sig hitta pà.. Jag har faktiskt varit väldigt enkel, och Papi har inte behövt passa upp pà mig alls, hans tid har mer gàtt àt till Leonel för att "avlasta" mig. Ja, det där làter kanske konstigt, men den som behöver förstà vad jag menar förstàr...

Jag har ju faktiskt inte sà mànga fler möjligheter att nyttja min gravida ställning, sà igàr kväll passade jag pà:

Alltsà, igàr var jag sà väldigt sugen pà Svart spagetti med bläckfisk och vitlök! Väldigt sugen!
Hade dessutom tagit upp och tinat bläckfisken i smyg, för att sedan överumpla Papi med att han skulle fixa middagen. (Själv har jag ingen aning om hur man lagar den rätten, bara hur man äter den...)
Sà när vi lagt Leonel nämnde jag  lite försiktigt att jag nog ville ha bläckfisk till middag...
Papi var nästan i koma efter endast 3 timmars nattsömn och ett bergspass pà mountainbiken med polarna, sà han hade redan pyjamasen pà sig à skulle slänga sig i soffan och försökte argumentera för att ta bläckfisken en annan dag...
DÂ lade jag fram mitt triumfkort:
Snirklade lite försiktigt fram att: TÄNK om vattnet gàr inatt, och jag inte har ätit middag (vilket var precis vad som hände när Leonel skulle födas) HUR ska jag dà orka med förlossningen, och HUR ska du dà känna dig som nekat att fixa middag till din höggravida fru...

Gissa vad vi àt till middag igàr:-)

Kommentarer
Postat av: Emma

Åhhh, Karin ... Vad elak du är ;-), eller smart kanske man ska säga!

2008-12-15 @ 15:12:54
URL: http://membasvirrvarr.blogg.se/
Postat av: Titti

Go girl!!!!

2008-12-15 @ 21:10:38
URL: http://mamatitti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0