Fina lördag!

Imorse var vi uppe med tuppen! Som alltid! Inte sà mycket alternativ med en morgonpigg liten Leonel som slàr upp sina blà mellan 7 och 8 varje morgon..
Men just idag, trots att det var lördag, satte vi fart som om det vore vardag med jobb och dagis. Och dà fàr man ut ganska mycket av dagen....

Jag hade äntligen lyckats boka frisörtid àt Papi, sà klockan 10 var vi pà stan.
Jag à Leonel tog en promenad medans Papi blev av med sin hàrman som han sparat pà alldeles för länge. När vi gick förbi för att hämta honom försökte vàr frisör A dra in mig under saxen oxà, han är sà orolig att jag làter Papi klippa mig hemma, och det gillar han inte alls. Trots att jag hade mössa och han inte kunde se katastrofen förstod han nog att det màste vara dags... Men jag lyckades slingra mig, jag tycker det är sà jobbigt att klippa mig....

Efter frisören tog vi en tur bland butikerna, och det slank ur Papi vad jag skulle fà i julklapp!! Haha, han kan aldrig hàlla sig! En klocka! Men har var osäker pà vilken, sà han tyckte jag skulle välja ut den själv. Hittade ett par jättefina, men kunde inte bestämma mig, sà vi fàr àterkomma i ärendet!
(Kanske ska tillägga att min julkapp till Papi dessvärre redan stàr i vardagsrummet, ni som läst tidigare inlägg vet vad det är..Huga!...)

Hade fàtt tips av en väninna om en julmarknad som även skulle sälja barnsaker secondhand, sà dit for vi sedan. Fyndade en del saker till Leonel! Letade efter en liten julklapp som fàr plats i julstrumpan, och det fann vi. Och ett par saker till. Jättebilligt! 10 kronor styck! Dà är det riktigt kul att julhandla:-)
Leonel fick ocksà en ny bok, som han inte släppte pà resten av dagen...



Böcker är suveräna att öva "2-spràkigheten" pà, vi fràgar pà svenska eller pà mallorkin var de olika sakerna finns, sà pekar Leonel pà dem. Han är imponerade duktig faktiskt! Klart intelligent! Efter sin mamma, kan jag tro!

Efter julmarknaden skrek tre magar efter lunch, och vi stack upp i en liten by som heter Capdella och träffade ett par vänner som just kom tillbaka fràn en cykelutflykt. Vissa är sà energiska.... De smet in pà toaletterna pà restaurangen för att fà av sig sina slimmade cykeldräkter, medans lilla familjen Palou Erlandsson tog plats vid bordet och började trycka i sig bröd, alioli och oliver. När brödet tog slut och Leonel började äta aliolin med sked var det äntligen dags att beställa in maten...

Efter den lààànga lunchen tog vi alla tre en siesta.
Leonel verkar dock ha missförstàtt det här med siesta, för han sover fortfarande!! Och klockan är halv àtta!
Men nu màste jag gà à väcka honom, vi ska ju pà fest ikväll. Han màste glömt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0