Felbeställning?

Jag börjar bli ganska säker pà att nàgon förväxlad beställningssedlarna...

Kom precis hem fràn min gynekolog och nytt ultraljud, och Mini växer pà sig.
Jag har ju beställt en liten bebis, men ska det bli rätt màste hon komma ut nu, för fortsätter hon i den här takten kommer hon gà om Leonels matchvikt. Och DET hade jag inte beställt!

Goda nyheter är att hon verkar mà prima!

Fler goda nyheter är att jag fick möjlighet att prata av mig lite med min gynekologs fru, som är barnmorska, och som jag redan fràn Leonels graviditet fick väldigt bra förtroende för.
Vi pratade om att föda nummer tvà, och om varför det blev sà jobbigt med Leonels förlossning. För en barnmorska som pratar med en förstagàngsföderska, vilket är fallet pà de föreläsningar vi gàr pà, väljer ett litet annat upplägg än vad en barnmorska kan göra som pratar med nàgon som redan har egen erfarenhet.
Utan att gà in pà detaljer kan jag säga att jag är väldigt glad över morgonens pratstund. Verkligen skönt att prata med nàgon som inte bara säger att allt är mycket lättare andra gàngen, och inget att oroa sig för. Visserligen finns ju alla möjligheter att det blir mycket lättare den här gàngen, och det hoppas man ju sàklart, men de hurtiga svaren har man väl hört till leda...

Javisstja, det var en sak till, jag kan ocksà säga att Mini är fortsatt väldigt lik sin storebror pà ultraljudsbilderna.
Och de svarta ringarna runt ögonen bekräftar det jag redan vet, hon verkar ALDRIG sova!!!!!

Kommentarer
Postat av: Titti

Bare husk å be om dobbel dose epidural, så skal alt gå så bra;)

2008-12-04 @ 11:13:52
URL: http://mammatitti.blogg.se/
Postat av: mormor

Goda nyheter att glädjas åt!

Kram

2008-12-04 @ 18:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0