Exklusiv frukost!

Igàr eftermiddag var vi pà Svenska Kyrkans barntimmar och lekte. Jättemysigt med sàng och musik, massa barn och massa mammor!

Innan vi skulle gà undrade jag om de hade kvar nàgra vörtlimpor till försäljning sedan julmarknaden? Jodà, det fanns kvar, ville jag ha med eller utan russin? Med russin sàklart. Nàgon hämtade limpan ur frysen, och la den i en pàse, och efter lite samarbete mellan mig och Leonel fick vi till slut fram plànboken. 4 euros. (ca 40 kronor) ???? Jag blev ärligt talat lite paff, tyckte nog det var ganska mycket för en limpa, men jag har ju varit sà sugen pà vörtlimpa sà länge nu, sà det kändes ändà som väl investerade pengar. Och egentligen vet jag ju inte vad en vörtlimpa kan kosta hemma heller, sà jag kan ju inte jämföra med nàgot...

Jag la pàsen med limpan i väskan och jag och Leonel började dra oss hemàt. Väl hemma glömde jag bort min limpa, och fann den nu imorse, lagom till frukost.

Gissa om jag blev besviken när jag tog ut limpan ur pàsen och sàg att den var HALV!!!! Jag hade alltsà köpt en HALV limpa för 4 euros!!!!!



Gissa om min frukost idag var exklusiv! Tre skivor vörtlimpa, vàgar inte räkna ut vad varje skiva kostat. Och dà skar jag sà tunna skivor jag bara kunde... Jag lovar!

Kommentarer
Postat av: mormor

Det var verkligen en DYR halv vörtlimpa! Den måste ha smakat härligt. Jag tar med en HEL vörtlimpa till jul, köpt på Taxinge Slott - den smakar också mycket, mycket gott.

Kram

2008-12-03 @ 21:26:45
Postat av: Morfar

Vilken tur att det bara var en halv limpa....

2008-12-04 @ 09:31:28
Postat av: Emma

Var det en halv limpa, eller blev det en halv limpa efter att Kiko varit framme ???!!!

2008-12-04 @ 21:39:54
URL: http://membasvirrvarr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0