Choklad!

Jag börjar bli liiiite coolare faktiskt!

Och som bevis pà det kan jag berätta att jag inte protesterade när Leonel idag fick sin första chokladkalender!



Jag protesterade inte högt iallafall. Utan valde den diplomatiska vägen...
Vilket innebär att Tia M som gav kalenderna var glad, Leonel var glad som fick i sig en à en halv chokladbit, Papi var glad att Mamma höll sig i skinnet, och Mamma var glad att kunna deklarera i bilen hemàt att hon själv kommer sluka den chokladen när Leonel inte ser, möjligtvis dela den med Papi, men att Leonel kommer inte se den igen..
Sà enkelt att göra alla nöjda ibland, visst?



För att ge mig själv ytterligare en klapp pà axeln kan jag även nämna att jag heller inte protesterade när Leonel fick händerna i kakfatet som Tia M ställde fram, och ersatte middagen med julkakor.
Men när jag sàg kakfatet bäras fram trollade jag snabbt fram en banan ur väskan som jag fick i Leonel först, sà lite bromsade det nog intaget av sockersockersocker. Eller jag undrar det, jag slutade räkna efter nionde kakan...

Ja ja, en mjölk i bilen hem, och sen var det bara att bära in en sovande liten kille rakt i säng...
Och det blir nog folk av Leonel en dag ändà:-)

Kommentarer
Postat av: Emma

Bra Karin, mycket bra!!! Tänk om vi alla kunde vara lika duktiga som du ;-) Jag köpte dock själv en chokladkalender till Kevin, men hans mamma har nog ätit mer än han, så lite duktig är jag väl ??!! s

2008-12-12 @ 14:52:29
URL: http://membasvirrvarr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0