Frossa i räkor och kräftor....

Äntligen var det någon som tog tag i att starta upp den underbara traditionen med KRÄFTKALAS i gänget!
 
Det var kräftor, räkor, ostpaj och skagenröra att starta med! Jag kom inte längre än så. Men sedan blev det fisk och räkorgrillspett för den som fick plats med mer, och bläckfisk på grillen... Till detta Norsk Aquavit till alla utom den gravida och den höggravida!  
Vi är ett gäng som brukar äta enorma mängder mat, men denna gång hade festkommitén varit aningen överambitösa, och när alla nästan exploderade runt matbordet låg fortfarande grillspetten på sina brickor och väntade. Det blir ny middag ikväll, alla måste ju hjälpa till att få slut på "resterna":-)

Efter ngn timmes jäsande tog alla nya krafter, och flera liter italiensk glass försvann! Inhandlad i glasskiosken på Paseo Maritimo... Mmmmmm..

Sen somnade min kära man i soffan! Och vid två-tiden vaknade min kära son och undrade var han hamnat, så då tyckte jag det var dags att köra hem mina karlar. Skulle dessutom upp till jobbet idag på morgonen, och någon timmes skönhetsömn är aldrig fel!

Ser fram emot nästa års frosseri, då blir det vitt vin till kräftorna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0